tisdag 30 november 2010

Vinter

Juno vill inte somna på de sätt som alltid funkat förr. Stå och vagga henne, söva i babysittern. (har funkat sedan en vecka eller två?)
Vad som alltid funkar (ska aldrig skriva alltid) är att stoppa ner henne i vagnen, hon somnar inom en minut från att man kommer ut då. Om det är hennes sovtid vill säga. Annars kan hon ligga vaken och titta i vagnen länge.
Nu sover hon i vagnen på trappen! Frågan är hur länge hon kan ligga där när det är 8-10 minus? Jag känner på henne lite då och då, och hon är ju självklart varm överallt förutom näsan och kinderna som blir lite kalla.




Jag passade på att ta lite bilder på vinterlandskapet kring huset. :) Finns inga roliga objekt att fota här ännu, inga uppvuxna fina träd eller nåt direkt intressantare. Jag vill fota fina rönnbär och andra färgglada saker, får kanske ha med kameran på en promenad snart. Men det är ju så KALLT!


1 kommentar:

Fröken Becca sa...

Tove somnade i vagnen på väg hem från babycafét nu på förmiddagen, och vi har ju en trappa upp till våran balkong och att ställa henne i trädgården ville jag inte. Jag hör ju inte när hon vaknar eftersom man knappast vill ha dörren öppen ut :P

Så jag tog upp Tove, klädde av henne ytterkläderna fort som bara den och la henne i sängen och hon somnade om som tur var :)

ps. de pratade om sömn idag på babycafét, fast vi lyssnade inte. men det var någon som sa att de rekomenderade att "gör som man vill, det man orkar med" .ds