onsdag 10 november 2010

Så enkelt när man får det förklarat

Nog för att det ALLTID är "fler än vanligt som ringer oss just nu" hos försäkringskassan, så har iallafall jag alltid fått jättebra hjälp då jag behövt det! De har alltid varit trevliga och hjälpsamma, och inte alls stressade vilket många kan vara när de vet att de har jättemånga i kö. Jag har alltid fått den tid på mig som jag har behövt för att fatta det jag får förklarat för mig.

Problemet jag har haft med föräldrapenningen var att summan jag skulle få ut i ex november enligt min tanke, delades upp och kom som två utbetalningar, då med en lägre summa i december. Det är nu löst, vad jag gjorde fel var att begära från den första till sista i en månad, medan deras brytdatum är den 20:e.
Det jag vill ha i november månad måste jag alltså begära från 21 oktober till 20 november.
Så enkelt var det med den saken! När man väl fått det förklarat. :)

1 kommentar:

Sabina sa...

Gött att det ordnade sig då!