onsdag 3 november 2010

Värnamo

Nu är vi i Värnamo, Juno och jag. Juno ligger och sover och jag sitter med mamma i deras tv-rum.
Resan var inte den bästa, men inte heller den värsta. :) Stannade bland annat en gång för att ge Juno mat, har man en riktigt bra resa så sover hon hela tiden.

I morgon ska vi kanske träffa en kompis i stan, det är lite förkylningar i omlopp så vi ska se hur de mår i morgon. Jag ska iallafall åka och träffa min mormor, hon har precis flyttat till Värnamo från Skummeslöv (Båstad) så nu lär vi träffa henne oftare. Det ska bli kul att se hur hon bor nu och att visa upp Juno förstås.

Det blir säkert även ett besök hos min bror, han är pappaledig imorgon så jag ska höra med honom om han har tid att träffas.
Kommande dagar bjuder på fler besök. Man får passa på när man är här längre än en natt, för då hinner man inte med mycket mer än att träffa närmaste familjen bara. Har jag tur så kanske jag får träffa min kusin som fick barn för några dagar sedan, men jag förstår om de inte orkar. Jag minns ju själv hur trött man var de första veckorna! Jag har lite kläder som Juno vuxit ur att lämna till dem, så de kanske jag kan svänga förbi med iallafall.

Nu är klockan mycket, och jag ska ta och lägga mig. De senaste gångerna vi har varit här så har Juno sovit mycket bättre (längre) än vad hon normalt gör hemma, så vi hoppas på en sådan natt i natt.
Det blir tomt att somna utan Johan, men skönt med gott om plats att bre ut mig på. :)

Inga kommentarer: