söndag 14 november 2010

Dag 05 – Vad är kärlek?

Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek: "En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".

Detta tycker jag beskriver väldigt väl vad kärlek är för mig.
Känslan av kärlek har varierat från tid till tid och från person till person. Och det tror inte jag är mindre kärlek för det, bara olika kärlek.

Kärleken jag känner för Johan går inte beskriva mycket bättre än att jag alltid vill att han ska vara lycklig och att jag inte vill leva utan honom. Den kärleken blir bara starkare och starkare ju mer vi är med om tillsammans. Att se honom med Juno förvärrar ju inte situationen. :)

Kärleken till Juno kan jag faktiskt inte beskriva med ord. Det är en så stark känsla att jag får tårar bara av att tänka på henne och försöka finna orden nu. Henne kommer jag aldrig sluta älska oavsett vad hon gör. Min kärlek till min dotter känns som att bli knockad gång på gång!

Inga kommentarer: