tisdag 12 oktober 2010

Namnval

Det här med namn till lillfisen har inte varit helt lätt. När hon låg i magen kallade jag henne Vega, det var vad jag ville att hon skulle heta då. Johan var inte lika förtjust i det namnet utan ville att hon skulle heta Leia, det tyckte jag var fint också, men jag var väldigt inne på Vega.
När hon sedan kom till oss och vi fick se det lilla livet så tyckte vi inte att nåt utav ovan nämnda namn passade!
Första tiden på BB och hemma smakade vi på andra namn, men jag kände från dag ett att hon var en Juno!
Innan vi bestämde oss och gick ut med vilka namn hon fått så dröjde det någon vecka! Hon har hela tiden haft många smeknamn, lillfisen, plutten, älskling m.m. och det kommer hon alltid att kallas av oss tror jag. :)

Hennes fullständiga namn är Juno, Esma, Josefine Fredriksson.
Juno som är himlaljusets, kvinnornas, äktenskapets och barnaföderskornas beskyddarinna i den romerska mytologin. Vackert eller hur!?
Esma är från hennes farmors sida, och Josefine från hennes mormors.

Inga kommentarer: