söndag 17 oktober 2010

Mjölkko

Jag är jätteglad för att amningen fungerat så bra ända från första början, vet inte hur jag skulle ha orkat med att behöva fixa med ersättning inför varje måltid.

Vad som dock är lite jobbigt i det annars så smidiga, är nu framåt kvällen, och på nätterna, att brösten spänner så enormt att det känns som att de börjar redan uppe vid öronen!
Nu är det som tur är inte så varje kväll eller natt... men har det gått närmare 5-6 timmar sedan sista amningen så är det oundvikligt.
Nu får man ta det goda med det onda, jag sover ju gärna längre än 2-3 timmar på raken vilket jag kan göra när det väl dröjer, men jag blir istället tvungen att stiga upp och MJÖLKA eftersom det är svårt att få ett suggrepp när det är så spänt.

Kan man känna sig mer som en ko?

Jag ska skaffa en bröstpump, så är det smidigare att även ta tillvara på mjölken, så kan vi testa att ge Juno mat i flaska nån dag när jag vill vara iväg ensam längre än jag kan nu.

Inga kommentarer: