fredag 29 oktober 2010

Denna dag

Natten var den sämsta på länge, jag vaknade nog varannan timme ungefär, men det händer ju knappt aldrig längre så det är okej. Morgonen sedan var super, jag hann t.o.m. tvätta håret, det är ovanligt.

Sedan har jag ägnat dagen åt att välja ut foton för framkallning, det är inte färdigt på långa vägar, ska gå igenom mappar från ett år tillbaka. Det blir skoj sen när man får hem bilderna.
Jag funderar på att köpa ett vanligt fotoalbum med plastfickor, med kanske möjlighet att skriva några rader. Istället för de album som jag egentligen föredrar med tomma blad där du får klistra in bilderna och skriva som du vill. Problemet med de albumen när det gäller mig är att de aldrig blir klara, jag har flera hundra bilder framkallade, nerpackade i en flyttkartong, som inte kommit in i sitt album ännu.

Johan slutade tidigt för att börja med plattläggningen. Hans pappa är här och hjälper till också. Det ska bli så kul när det är klart sen! Och ännu roligare till våren när vi kan börja använda uteplatsen på framsidan och fixa och göra fint med blomkrukor och grejer.




Jag och Juno var ute och kollade på en stund, Juno hängde i bärselen, men med ansiktet utåt för första gången. Det tyckte hon var mycket roligare, hon är ju så nyfiken och vill vara med och se vad som händer!
När vi kom in igen var hon trött och somnade snabbt, och just då vill förstås Johan att jag kommer ut och hjälper dem med hur plattorna ska läggas. Typiskt när jag just satt mig med henne, men jag lägger ner henne i soffan och springer ut lite snabbt. När jag kommer tillbaka så vaknar hon, men somnar om där hon ligger på bara några minuter! Hon är så duktig! Det går verkligen bättre och bättre med det där. :)




Snart ska jag åka och handla. Johans mamma ska följa med och hjälpa till, det är inte så lätt att handla själv när man har en barnvagn att dra på också. Det blir lite gott för kvällen, och mat till helgen åtminstone. Orkar inte storhandla idag.

Kvällen bjuder på idol!

Inga kommentarer: