söndag 12 december 2010

Skön dag!

Morgonhäng!




I förmiddags gick jag och Juno på en promenad. Johan är och jobbar idag.
Tanken var att vi skulle hälsa på Sabina och hennes kompis som var på besök, men när vi kom dit så var det ingen hemma. Jag gick över till Johans syster och Junos kusin istället som bor granne med Sabina och Simon.
Juno låg kvar ute i vagnen och sov och jag färgade håret på Maria. Sedan bjöds det på mat, Fredrik hade lagat köttfärslimpa! Gott gott och så slipper jag laga mat idag. :)

Kusin Olof är så söt, så snäll och försiktig kring Juno, ska pussa och klappa.



Juno har sovit sedan vi gick från Maria och Fredrik, så jag har fixat med bloggen, lite foton, och suttit och druckit te med tända ljus i rummet. Mysigt! Men nu får jag nog se till att Juno vaknar om jag vill att hon ska somna ikväll?

Hon har sovit i snart 2 timmar. Förmiddagsluren gick också på 2 timmar. Hittills så har jag alltid låtit Juno sova när hon vill sova, vara vaken när hon vill vara vaken, äta när hon vill äta o.s.v men eftersom hon har sovit så dåligt nu om kvällarna i en vecka så ska jag kanske ändra taktik, och en grej att testa vore väl att inte låta henne sova för länge så här sent inpå kvällen?

Eller så har hon helt enkelt sovit dåligt för att hon har varit dålig i magen den här veckan. Det stör ju definitivt sömnen när man hela tiden har behövt byta blöja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är svårt det här med sömnen. Men jag tror de känner av själva hur mycket de behöver sova på en dag. Ibland är det 40-minuters powernap, och ibland 2-timmarspass :) Det jämnar ut sig i slutändan.

Glömde ge dig pengar för klänningen, du får på tisdag!