måndag 6 december 2010

1470 kr fattigare

Ja, så har jag varit hos tandläkaren! Och visst hade jag ett hål. Mellan tänderna. Jag SKA bli bättre med tandtråden, definitivt!

Jag har alltid haft lite tandläkarnervositet, mått dåligt någon vecka innan jag vet att jag ska laga eller göra något annat än bara undersöka. Idag har det känts jättebra eftersom det bara var undersökning.
Tandläkaren frågade om jag ville laga det direkt eller ha en ny tid. Pest eller kolera. Jag tog det direkt, så slipper jag nervositeten och illamåendet inför nästa gång. :)

Tack försäkringskassan för tandvårdsbidraget! 600 kr gav det mig eftersom jag inte använde det förra året. Vad ska jag göra för de 600 jag sparat nu då? :D

Min tandläkare måste vara världens bästa, han är så himla trevlig och lättsam och förstående för att man kan vara skraj.
Alï Moazzez heter han och finns på S:t Larsgatan, gå till honom om ni inte redan har en tandläkare ni gillar.

Inga kommentarer: