måndag 20 december 2010

Måndag förmiddag

Idag steg vi upp vid halv tio tror jag klockan var. Vid tio satt Juno och åt gröt! Jag filmade så jag ska se om jag får tid senare idag att lista ut hur jag får över den till bloggen. (filmade med filmkamera, den video ni sett förut är från mobilen)

När vi båda ätit frukost så gick vi ut för att skotta undan all snö som kommit! Johan skottar varje dag efter jobbet men eftersom det fortsätter snöa så räcker ju inte det!
Juno låg i vagnen men var inte sovtrött och då är det inte kul att ligga i en stillastående vagn, så vi hoppade över i babysittern istället. I åkpåse och filtar och allt som hon låg i i vagnen, det var roligare att kunna se hur mamma jobbade!

Efter kanske en timme tog vi ett varv med vagnen i området så Juno fick somna, och när vi kom tillbaka så fortsatte jag skotta! Det är så mycket snö! När jag bestämt mig för att gå in så börjar det ju självklart snöa! Nu öser det ner stora fina flingor! Men det ser knappt skottat ut längre här utanför!

Juno sov kvar i vagnen kanske 20 minuter när jag gått in, så jag hann pumpa lite mjölk eftersom hon inte ammat sedan 5 i morse! Hon borde varit jättehungrig nu för hon ammade inte efter gröten, så jag testade med att ge henne flaskan.
Den var ju perfekt tempererad eftersom den precis pumpats ut så hon drack faktiskt 25 ml och inget gnäll! Sist vägrade hon ju helt.

Sedan började hon bara tugga på nappen och verkade inte alls hungrig så vi väntar en stund och testar igen senare! Nu sitter hon i babysittern och testar sina nya ljud, höga långa toner och lite skrik! Men glada skrik! :)

Sabina ville träffas och äta på stan runt halv tre, får se om vi ska ta oss in dit, det snöar verkligen hur mycket som helst, fast det är ingen blöt snö så det ska väl funka bra.

Inga kommentarer: