fredag 18 februari 2011

Vändningar

Ännu en bra natt! Hon vaknade klockan tre första gången och ville ha mat.
Igårkväll drack hon bara jättelite välling vid sju, och ammade istället. Men hon klarade sig ju lika länge på det.
Det blir skönt sedan när hon tar ordentligt med välling och hon inte kommer behöva mat förren på morgonen när vi stigit upp.

Imorse till frukost testade vi på äpplegröt istället för banangröt, det var inte populärt! Inte alls lika gott!
Och lunchen igår, som jag lagade, var inte heller nåt gott!! Unge... har man stått vid spisen och kämpat.. :)
Vi får testa några gånger, både med nya gröten och lunchen, det tar ju ett tag att lära sig gilla nya smaker.

Det känns som att den lite jobbiga perioden har vänt igen, när hon gnällde och grät en del. Det var en kort period, två veckor kanske? Men när något nytt händer sådär så är det tyvärr lite svårt att se att det kommer förändras snart igen. Men jag VET ju att det gör det.. man får bara påminna sig själv om det... :)

Nu är hon iallafall jätteglad igen (inget gråt om nätterna o.s.v) och lite mer mysig än hon brukar. Hon har normalt sett inte så mycket ro i kroppen till att sitta och mysa eller kramas. Det ska hända grejer! Hela tiden! Men nu kan hon ägna en liten kort sekund till att lägga huvudet mot ens hals och det känns ju mysigt! :)
När hon sitter i gåstolen kan jag be om en puss och då åker hon fram till mig med öppen mun mot mitt ansikte, jag vet inte om det är en medveten puss, men det verkar så. :)

Inga kommentarer: