torsdag 3 februari 2011

Sen kväll för Juno igår

Igår kväll jobbade jag några timmar och när jag kom hem runt nio så var hon fortfarande vaken.
Johan hade lagt henne runt sju men hon hade bara legat och snackat och inte velat sova. Tillslut tog han upp henne.
När jag kom hem så ammade jag henne i sängen i hopp om att hon skulle somna efteråt, men icke. Så jag satte mig med henne i soffan och hon var lite smått galen, busade och skrattade..

När klockan blev halv elva bestämde vi oss ändå för att gå och lägga oss men Juno var ju då självklart övertrött och tyckte inte alls som vi. Jag lade henne intill mig istället för i hennes säng, och då somnade hon efter en liten stund. Efter en trekvart lade jag över henne i hennes säng.

Jag har varit så trött i natt att jag inte minns vilka tider hon ammade, allt är en enda gröt i huvudet på mig, men det var tätt mellan amningarna iallafall.
Klockan sju tror jag vi var uppe och bytte blöja, och så ammade hon för att somna om igen. Vi sov till åtta och sedan har Juno lekt i sängen, och kanske sovit en liten stund mellan åtta och halv tio, då vi gick upp.
Det är skönt att hon är så självständig så att jag kan få ligga och halvsova medan hon ligger vaken..

Inga kommentarer: