tisdag 15 februari 2011

Nattens och dagens status

I natt sov vi rätt hyfsat. Jag och Johan lade oss i gästrummet, och tanken var att jag skulle sova där några timmar till Juno vaknar första gången, och sedan se om jag stannar hos henne eller går tillbaka. Men Juno skrek redan efter 20 minuter så jag hann aldrig somna, och hon grät! Hon låg där och var ledsen och inget jag gjorde hjälpte så jag bar upp henne och gick ut i hallen, då blev hon tyst.

När vi kom tillbaka till sovrummet började hon gråta igen och då satte jag igång speldosan över sängen som även ger ifrån sig ljusfigurer i taket, och det var ju spännande att titta på så då låg hon tyst i 10 minuter till den hade spelat klart och sedan somnade hon.

Hon fick havrevälling igår kväll och det är inte riktigt lika milt för magen som majsvälling och hon slukade 100 ml (och ammade en timme senare) så det kan hända att hon fick lite ont i magen av den, men det är svårt att säga nu. Inget är som det brukar! Utveckling, utveckling.. :)

Första nattamningen ville hon ha vid halv ett (5 timmar efter senaste amningen) och sedan klockan sju då vi gick upp och bytte bajsblöja och sedan somnade om igen till kvart över åtta.
Mellan amningarna har det ju varit lite vaket också.. så jättemånga timmar har jag inte sovit på raken, men det känns okej idag. :)

Snart ska vi börja ge henne kvällsvällingen runt 22-23 istället, men jag vill vara säker på att hon tar flaskan varje gång innan dess.

Nu ligger hon ute och sover i vagnen sedan halv tolv, och i eftermiddag ska vi på babysim och senare till BVC för 6-månaderskontroll hos läkaren.

Inga kommentarer: