torsdag 17 februari 2011

Bra natt och barnmatslagning

Inatt var en bra natt!
Juno vaknade första gången klockan halv tre! Då gick jag in till henne och ammade, vid sex vaknade hon nästa gång men somnade om till strax efter sju. Vi låg kvar i sängen till kvart i åtta och halvsov båda två.
Vid åtta åt Juno gröt till frukost och drack vatten ur en pipmugg, jag tror hon får i sig mer vatten ur den än ur en nappflaska.

Efter att ha tvättat av oss gröten och bytt blöja på Juno så satte jag igång med barnmatslagning.
Spaghetti och köttfärssås börjar vi med! Jag hade i kokt nötfärs, fryst majs, ärtor, paprika och persilja. Det blev faktiskt riktigt gott. Och luktade gott, Juno sprang runt i gåstolen kring mina ben och smaskade och mmm:ade, hon verkade riktigt sugen!

Strax ska hon få amma lite, och sedan sova sin förmiddagslur. Efter det ska hon få smaka av maten vi lagade!

Inga kommentarer: