söndag 9 januari 2011

Långpromenad, matvägran och bältros

Ja, det får sammanfatta den här dagen.

Vi började dagen med långpromenad med Johans syster och Olof, det var glashalt och det blev ingen snabb promenad direkt. Det brukar det iofs inte bli för oss i normala fall heller.


Efter promenaden åkte vi och hälsade på Johans föräldrar, vi åt jättegod köttfärslimpa.
Juno vägrade amma, hon åt inte på 6 timmar vilket är ovanligt för att vara på dagen. Men hon var glad för det, så det gjorde inte så mycket.

Vi lämnade Juno hos farmor och farfar och åkte och storhandlade, och när vi kom tillbaka hade jag en tid hos läkaren för att kolla några utslag jag fick på magen i fredags. Det visade sig vara vad både min mamma och Johans mamma misstänkte, bältros!
Jag mår bra, det kliar och ömmar lite, och så känner jag mig lite hängig, men blir det inte värre än såhär så står jag ut.
Det smittar inte heller, bara vid direktkontakt när blåsorna vätskar sig sedan, och det går ju undvika. :)

Imorgon får jag och Juno besök av Madde och Elna! Det ska bli himla mysigt. Elna träffar jag alldeles för sällan nu för tiden. Får se vad det blir för lunch att bjuda på, kanske att Elna har något önskemål.

Inga kommentarer: