måndag 3 januari 2011

Blåst

Hädanefter ska jag INTE vara lika godtrogen och naiv. Det lovar jag mig själv.

Jag känner mig fruktansvärt dum, och vet självklart att man inte ska sätta in pengar på någons konto bara sådär. Men jag chansade, och det får jag stå för nu!

Jag blev alltså blåst på annonsen med kameran! (det fick jag reda på redan samma natt) Jag orkar inte förklara här hur allt gick till men hur som helst så är den här personen grymt skicklig och jag fattar att jag inte är den enda han har fått pengar ifrån på bara den här annonsen.
Det visade sig att den här personen har stulit en mans identitet (kan visa kopia på pass o.s.v.) och detta är inte den enda och inte heller den sista annonsen han lägger ut för att blåsa folk.

Det som fick mig att våga chansa var nog egentligen att vårt första samtal aldrig handlade om att kameran skulle skickas, vi bestämde att jag skulle åka dit dagen efter. Sedan på något sätt fick han mig mer eller mindre att själv föreslå att han skulle skicka den istället.

Det skumma är att både jag och Johan har pratat med honom flera gånger efter att han fått pengarna till sitt konto och han egentligen skulle ha kunnat ignorera oss. Varför fortsätta lögnen när han är klar och har fått sitt?
Jag har en del uppgifter på honom och jag kommer inte ge mig förren han åker fast. Jag ska komplettera min polisanmälan med varje ny uppgift jag får fram. Även om han är professionell så gör han misstag och det kommer han åka dit på!

Om detta kan leda till något gott skulle väl det vara att jag ALDRIG någonsin skulle göra om samma misstag igen! Och jag tror och hoppas att det gäller alla jag känner, och alla som läser detta! Det blev ett väldigt dyrt misstag för min del men jag hoppas att ni som hör det här inte själva behöver göra misstaget, utan lär av mitt!

Lita ALDRIG på någon som du ska handla av, det spelar ingen roll hur bra det låter eller hur trevlig personen är, att han lämnar personuppgifter och kopia på pass och så vidare. Det finns inget som säger att det faktiskt är den personen som han utger sig för att vara! Man vill tro gott om folk, tror inte att det händer mig, men det gör det uppenbarligen.
Men aldrig igen! Och om det här hindrar er och de jag känner, från att göra samma misstag, så har det varit värt det. Nu hoppas jag bara på att jag på nåt sätt ska kunna köpa en ny kamera iallafall, sparkontot fick ju sig en törn om man säger så....

Inga kommentarer: