lördag 11 september 2010

Mormor har varit barnvakt

Idag åkte jag och Juno ensamma till Värnamo, Johan stannade hemma och lade gräsmattan!
Jag var lite nervös för bilfärden, Juno sitter i baksätet och om hon blir ledsen och börjar skrika så kan det ta många långa minuter innan jag kan stanna på motorvägen. Men det gick bra, inget skrik alls!

Vi gick och hälsade på Marica och Niclas, Juno charmade förstås båda!


Marica och Juno


Niclas och Juno


På kvällen fick mormor vara barnvakt en stund, jag åkte in till stan för att handla blöjor och miniform och tanka bilen. Jag var borta i 1 timme och 20 minuter. Det var första gången jag var ifrån Juno längre än kanske 20 minuter.
För någon vecka sedan var farmor på promenad med henne medan jag var en stund på ett klädparty, och då gick farmor dit och jag tog bilen, så jag såg Juno efter 20 minuter igen. Det känns märkligt att åka iväg utan henne, naket. Men det känns väldigt tryggt att lämna henne till mormor, jag vet att hon har det lika bra där som hos mig, förutom när hon blir hungrig, men det får man planera in.

Inga kommentarer: