onsdag 8 september 2010

Babycafé

Idag var vi på babycafé i Tannefors, det är St Larskyrkan och BVC i Tannefors som anordnar.
Där träffade vi en massa andra bebisar och mammor, det var väldigt trevligt, känns skoj att få kontakt med andra mammalediga!

Vi vaknade kl. 8, hade sovit en timme i stöten under natten och jag hade först inte tänkt åka dit för att jag var så trött, men kl. 8 så var Juno vaken och på bästa humör så vi steg upp!
Jag tog en snabbdusch medan Juno låg och bajsade, fixade iordning mig själv och bytte på Juno, tog med mig en banan och min vattenflaska och så var vi på bussen kl. 9.
9.30 var vi framme i församlingsgården i Tannefors. Efter att ha suttit och pratat en stund med en tjej som heter Rebecca som har en dotter på 3½ månad som heter Tove så var det fikadags, för 20 kr fick man smörgås, kaffe/te och kaka.

Efter babycafét gick vi och mötte Sabina på stan, hon har flyttat upp till Linköping nu! Vi gick en snabbrunda på stan och åkte sedan hem till oss och lagade lite mat.

På kvällen kom Annika och Peter och hälsade på, de tyckte Juno var jätteliten och jättesöt. Juno fick en grå-vitrandig liten söt sparkdräkt av dem.


Annika och Peter med Juno


Senare på kvällen var det idolpremiär, då kom Simon och Sabina med mat och en massa godis, Juno låg vaken och sjöng med.

Det har varit en toppendag!

Inga kommentarer: