söndag 15 augusti 2010

Besöksdags

I lördags tittade farmor och farfar förbi för att lämna en blöjhink åt oss som vi inte hunnit skaffa oss tidigare, då tog de sig förstås även en titt på en sovandes liten tjej! Faster Maria och Fredrik, och kusinerna Alva och Olof kom också över på en snabbtitt.


Maria, Alva och lillfisen


Idag fick vi besök av mamma, pappa, Sabina och Simon för första gången sedan lillfisen föddes.
Mamma hade bakat marängtårta med jordgubbar och bakat bullar. Det var väldigt gott och uppskattat då vi inte har ork eller lust att lägga tid på att baka just nu.
Hon fick en massa paket, en body i en massa fina färger och en jeans-byxdress till och 2 virkade nallar av mormor och morfar. Av moster Sabina och Simon fick hon 2 st pyjamaser med fötter som hon hade önskat sig och 3 st dregellappar, en rosa, röd, och en mörkrosa-rosarandig.



Stolta morföräldrar


Simon och moster Sabina


Lillfisens navel lossnade ikväll. Den har hängt löst sedan igår och ikväll lossnade den alltså. Det normala är att den lossnar mellan 3-10 dagar efter födseln, och eftersom den lossnade så tidigt så hann iaf aldrig jag äcklas av att den skulle lukta illa. Jag tyckte bara det var obehagligt när den gick att vicka på, den öppnade sig liksom som ett lock när man kom åt den vid blöjbyten.

Idag rann även mjölken till i brösten ordentligt, jag kände inga spänningar som alla sagt att jag skulle göra. Upptäckte bara en stor fläck på mina byxor när jag suttit skräddare i sängen, där kom mjölken!

Inga kommentarer: