måndag 25 januari 2010

Inskrivningssamtalet den 15/1

Fredagen den 15 januari var vi på inskrivningssamtal på Storken i Linköping. Det kändes stressat och lite rörigt där, vi hade sista tiden innan stängning. Barnmorskan vi fick verkar dock väldigt lugn och trevlig. Det kan nog kännas bättre nästa gång vi ska dit som är när jag är i vecka 21.

Det har gått jättebra att jobba, ingen som har ifrågasatt något och jag har klarat av tröttheten bra, känner mig inte lika trött nu längre, det går lite i vågor.

Imorgon går jag in i vecka 12, den senaste veckan har jag börjat känna av att känslorna inte är riktigt på samma plats där de brukar. Jag blir lättare upprörd och tjurig, och jag har mycket närmare till tårarna när jag kollar på film eller läser något vackert eller sorgligt. Jag har inte gråtit, men har blinkat bort en glädjetår då och då.

Den 5 februari ska vi på vårt första ultraljud, det längtar vi till! Ska bli häftigt att få se det lilla livet.

Inga kommentarer: